Ramowy rozkład dnia
Grupa I
06:30 – 08:00 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia w małych zespołach lub indywidualne. Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych przez nauczyciela. |
08: 00 – 08:20 | Zabawy dowolne. |
08: 20 – 08:25 | Zabawa ruchowa. |
08: 25 – 08:30 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe. |
08:30 – 09.00 | ŚNIADANIE |
09.00 – 09.15 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne. |
09:15 – 09:55 | Zabawy dowolne dzieci. |
09.55 – 10:00 | Przygotowanie do II śniadania |
10:00 – 10:15 | II ŚNIADANIE (owoce, warzywa) |
10:15 – 10:25 | Przygotowanie do wyjścia na powietrze: czynności higieniczno-porządkowe. |
10:25 – 11:50
|
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe w tym zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, technicznych, itp. Prace w ogrodzie przedszkolnym: porządkowe, gospodarcze, ogrodnicze. Wycieczki i spacery w okolicy przedszkola. LUB Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań: udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i uzdolnieniami dzieci. |
11:50 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczno-porządkowe. |
12:00 – 12:30 | OBIAD – zupa i drugie danie |
12:30 – 13:00 | Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do leżakowania. |
13:00 – 14:15 | Leżakowanie – słuchanie: bajek terapeutycznych, muzyki relaksacyjnej odtwarzanych z płyt CD lub słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę. |
14:15 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa. |
14:30 – 15:00 | PODWIECZOREK |
15:00 – 17:30 | Zabawy dowolne oraz zajęcia w małych zespołach lub indywidualne (wspomaganie i korygowanie rozwoju). Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych, przez nauczyciela (w porze wiosenno-letnio-jesiennej na terenie ogrodu, od późnej jesieni do wiosny w sali). Rozchodzenie się dzieci do domów. |
Grupy II, III, IV i V
06:30 – 08:00 | Schodzenie się dzieci. Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych przez nauczyciela. Zajęcia w małych zespołach lub indywidualnie. |
08:00 – 08:15 | Zabawy dowolne. |
08: 15 – 08:20 | Ćwiczenia poranne, zabawa ruchowa |
08: 20 – 08:30 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe. |
08:30 – 09:00 | ŚNIADANIE |
09:00 – 09:40 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne. |
09:40 – 10:15 | Zabawy dowolne dzieci. |
10:15 – 10:30 | Przygotowanie do II śniadania, II ŚNIADANIE (owoce, warzywa) |
10:30 – 10:45 | Przygotowanie do wyjścia na powietrze: czynności higieniczno-porządkowe. |
10:45 – 11:45 | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe w tym zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, technicznych, itp. Prace w ogrodzie przedszkolnym: porządkowe, gospodarcze, ogrodnicze. Wycieczki i spacery w okolicy przedszkola. LUB Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań: udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i uzdolnieniami dzieci. |
11:45 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczno-porządkowe. |
12:00 – 12:30 | OBIAD: zupa i drugie danie |
12:30 – 12:45 | Czynności higieniczno-porządkowe, mycie zębów. |
12:45 – 13:00 | Słuchanie: bajek terapeutycznych, muzyki relaksacyjnej odtwarzanych z płyt CD lub słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę. |
13:00 – 14:10 | Praca kierowana przez nauczyciela. Zabawy dydaktyczne, graficzne, utrwalanie piosenek, wierszy. Zabawy dowolne. Zajęcia dodatkowe wg zainteresowań dzieci. |
14:10 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa. |
14:30 – 15:00 | PODWIECZOREK |
15:00 – 17:30 | Zabawy dowolne oraz zajęcia w małych zespołach lub indywidualne (wspomaganie i korygowanie rozwoju). Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych, przez nauczyciela (w porze wiosenno-letnio-jesiennej na terenie ogrodu, od późnej jesieni do wiosny w sali). Rozchodzenie się dzieci do domów. |
SZANOWNI PAŃSTWO,
W NASZYM PRZEDSZKOLU, W RAMACH PODSTAWY PROGRAMOWEJ, NAUCZYCIELKI REALIZUJĄ NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA:
- MOWA I MYŚLENIE;
- MATEMATYKA;
- PLASTYKA;
- RYTMIKA;
- PRZYRODA;
- GIMNASTYKA;
- ZABAWY RUCHOWE;
WYŻEJ WYMIENIONE ZAJĘCIA SĄ PROWADZONE W SPOSÓB ZINTEGROWANY.
ODBYWAJĄ SIĘ ZAJĘCIA DODATKOWE, FINANSOWANE PRZEZ MIASTO PRUSZKÓW:
- GIMNASTYKA KOREKCYJNA;
- JĘZYK ANGIELSKI;
- ZAJĘCIA TANECZNE;
W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANY JEST PROGRAM
- „DRUŻYNA MARZEŃ” PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – autorką programu jest Jolanta Wasilewska.
DODATKOWO KAŻDA GRUPA REALIZUJE PROGRAM LUB PROJEKT DOSTOSOWANY DO WIEKU, ZAINTERESOWAŃ I POTRZEB DZIECI:
- BOHATER TYGODNIA – autorka: Marzena Głowacka – Program realizowany jest w grupie II
- MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY – autorka: Alicja Konefał, Wyd. MAC – Program realizowany jest w grupie III i IV