Ramowy rozkład dnia
Grupa I
06:30 – 08:00 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia w małych zespołach lub indywidualne. Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych przez nauczyciela. |
08: 00 – 08:20 | Zabawy dowolne. |
08: 20 – 08:25 | Zabawa ruchowa. |
08: 25 – 08:30 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe. |
08:30 – 09.00 | ŚNIADANIE |
09.00 – 09.15 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne. |
09:15 – 09:55 | Zabawy dowolne dzieci. |
09.55 – 10:00 | Przygotowanie do II śniadania |
10:00 – 10:15 | II ŚNIADANIE (owoce, warzywa) |
10:15 – 10:25 | Przygotowanie do wyjścia na powietrze: czynności higieniczno-porządkowe. |
10:25 – 11:50
|
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe w tym zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, technicznych, itp. Prace w ogrodzie przedszkolnym: porządkowe, gospodarcze, ogrodnicze. Wycieczki i spacery w okolicy przedszkola. LUB Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań: udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i uzdolnieniami dzieci. |
11:50 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczno-porządkowe. |
12:00 – 12:30 | OBIAD – zupa i drugie danie |
12:30 – 13:00 | Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do leżakowania. |
13:00 – 14:15 | Leżakowanie – słuchanie: bajek terapeutycznych, muzyki relaksacyjnej odtwarzanych z płyt CD lub słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę. |
14:15 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa. |
14:30 – 15:00 | PODWIECZOREK |
15:00 – 17:30 | Zabawy dowolne oraz zajęcia w małych zespołach lub indywidualne (wspomaganie i korygowanie rozwoju). Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych, przez nauczyciela (w porze wiosenno-letnio-jesiennej na terenie ogrodu, od późnej jesieni do wiosny w sali). Rozchodzenie się dzieci do domów. |
Grupy II, III, IV i V
06:30 – 08:00 | Schodzenie się dzieci. Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych przez nauczyciela. Zajęcia w małych zespołach lub indywidualnie. |
08:00 – 08:15 | Zabawy dowolne. |
08: 15 – 08:20 | Ćwiczenia poranne, zabawa ruchowa |
08: 20 – 08:30 | Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczno-porządkowe. |
08:30 – 09:00 | ŚNIADANIE |
09:00 – 09:40 | Zajęcia dydaktyczne, programowe, sytuacje edukacyjne. |
09:40 – 10:15 | Zabawy dowolne dzieci. |
10:15 – 10:30 | Przygotowanie do II śniadania, II ŚNIADANIE (owoce, warzywa) |
10:30 – 10:45 | Przygotowanie do wyjścia na powietrze: czynności higieniczno-porządkowe. |
10:45 – 11:45 | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Zajęcia rekreacyjno-sportowe w tym zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela. Obserwacje zjawisk przyrodniczych, technicznych, itp. Prace w ogrodzie przedszkolnym: porządkowe, gospodarcze, ogrodnicze. Wycieczki i spacery w okolicy przedszkola. LUB Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań: udział w zabawach i działaniach inspirowanych przez nauczyciela, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i uzdolnieniami dzieci. |
11:45 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczno-porządkowe. |
12:00 – 12:30 | OBIAD: zupa i drugie danie |
12:30 – 12:45 | Czynności higieniczno-porządkowe, mycie zębów. |
12:45 – 13:00 | Słuchanie: bajek terapeutycznych, muzyki relaksacyjnej odtwarzanych z płyt CD lub słuchanie bajek czytanych przez nauczycielkę. |
13:00 – 14:10 | Praca kierowana przez nauczyciela. Zabawy dydaktyczne, graficzne, utrwalanie piosenek, wierszy. Zabawy dowolne. Zajęcia dodatkowe wg zainteresowań dzieci. |
14:10 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa. |
14:30 – 15:00 | PODWIECZOREK |
15:00 – 17:30 | Zabawy dowolne oraz zajęcia w małych zespołach lub indywidualne (wspomaganie i korygowanie rozwoju). Udział dzieci chętnych w działaniach organizowanych, przez nauczyciela (w porze wiosenno-letnio-jesiennej na terenie ogrodu, od późnej jesieni do wiosny w sali). Rozchodzenie się dzieci do domów. |
SZANOWNI PAŃSTWO,
W NASZYM PRZEDSZKOLU, W RAMACH PODSTAWY PROGRAMOWEJ, NAUCZYCIELKI REALIZUJĄ NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA:
- MOWA I MYŚLENIE;
- MATEMATYKA;
- PLASTYKA;
- RYTMIKA;
- PRZYRODA;
- GIMNASTYKA;
- ZABAWY RUCHOWE;
WYŻEJ WYMIENIONE ZAJĘCIA SĄ PROWADZONE W SPOSÓB ZINTEGROWANY.
ODBYWAJĄ SIĘ ZAJĘCIA DODATKOWE, FINANSOWANE PRZEZ MIASTO PRUSZKÓW:
- GIMNASTYKA KOREKCYJNA;
- ZAJĘCIA TANECZNE;
W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANY JEST PROGRAM
- „Nasze Przedszkole” – autorkami programu są Małgorzata Kwaśniewska i Wiesława Żaba – Żabińska
DODATKOWO KAŻDA GRUPA REALIZUJE PROGRAM LUB PROJEKT DOSTOSOWANY DO WIEKU, ZAINTERESOWAŃ I POTRZEB DZIECI:
- BOHATER TYGODNIA – autorka: Marzena Głowacka – Program realizowany jest w grupie II- to projekt, którego celem nadrzędnym jest wdrażanie dzieci do życia społecznego. Zaletą jest nabywanie wzorowych zachowań w postaci wyróżnienia i pochwały.
- PRZYJACIELE ZIPPIEGO- Autorem jest angielska fundacja „Partnership for Children”. „Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci.
- CZYTAMY RAZEM Z MAŁYM MISIEM oraz MISIOWA WYSPA TALENTÓW autorstwa A. Konefał, Wyd. MAC to ogólnopolskie programy dotyczące rozwoju czytelnictwa oraz rozwoju mocnych stron dziecka i wzmacniania poczucia własnej wartości.
- WITAMINKI- M. Majewska, N. Łasocha- – projekt edukacyjny promujący zdrowe nawyki żywieniowe. W ramach realizacji projektu podejmujemy różnorodne aktywności promujące zdrowe nawyki żywieniowe. Kształtujemy u dzieci już od najmłodszych lat kulturę spożywania zdrowych posiłków, w których królują warzywa.
- Z KULTURĄ MI DO TWARZY- autorstwa P. Berkowskiej i M. Berkowskiego to międzynarodowy projekt edukacyjny mający na celu wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele). Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej.