Tematy kompleksowe na CZERWIEC

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  • Letnie obserwacje przyrody (6-17.06)
  • Zwierzęta dżungli i sawanny (20-24.06)
  • Jedziemy na wakacje (27-30.06)

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Przyroda latem

  • obserwowanie, w sposób bezpośredni, zmian zachodzących latem w przyrodzie;
  • poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt;
  • rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują.
  • poznawanie życia, żywienia, miejsca zamieszkania, wybranych owadów, np. pszczół, mrówek oraz przedstawicieli zwierząt egzotycznych (słoń, żyrafa, nosorożec, itp.);

Środki transportu i ruch drogowy. Bezpieczeństwo

  • poznawanie różnych rodzajów środków lokomocji i transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy, samoloty, statki;
  • omawianie zasad właściwego zachowania się w środkach transportu;
  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego;
  • dzielenie się wrażeniami z pobytu poza swoim miejscem zamieszkania, np. wyjazdów do rodziny.

Procesy poznawcze. Językowa i matematyczna aktywność dziecka:

  • uważne słuchanie rozmówcy, wypowiedzi ustne na konkretny temat;
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika;
  • uczestniczenie w zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał;
  • klasyfikowanie- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela;
  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Społeczna aktywność dziecka:

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw;
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
  • zakładanie ubrań, butów, składanie ubrań przed leżakowaniem.

Artystyczna i fizyczna aktywność dziecka

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, naśladowczych i ruchowych.
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
  • uczestniczenie w zabawach- rozwiązywanie prostych zagadek,

JĘZYK ANGIELSKI

W tym miesiącu na zajęciach rozmawiać będziemy o  ruchu i wakacjach.

Założenia programowe:

Dziecko:

  • pozna słownictwo z kategorii „wakacje”
  • wyrazi swoje pragnienia za pomocą czasownika „want”- chcieć
  • nauczy się śpiewać piosenek i ilustrować treść piosenki
  • ćwiczy pamięć
  • nazywa swoje umiejętności
  • utrwali przymiotniki wyrażające emocje, tj. happy, sad, angry itd.
  • nauczy się zapraszać  do zabawy, wydawać  proste polecenia.

 

Gramatyka i struktury językowe:

Wyrażenia i struktury zdaniowe

 

  • What’s that? – co to jest? (próba samodzielnego zadania pytania)
  • An octopus- ośmiornica
  • What do you want? osłuchiwanie się z pytaniem (Co chcesz?)
  • I want to run- Chcę biegać
  • Don’t stop- nie zatrzymuj się

 

Słownictwo:

1-2 tydzień czerwca:

Egg- jajko    run- biegać,           skip – skakać ( z 1 nogi na 2),                hop- skakać na 1 nodze

Clap- klaskać                               jump- skakać                                             swim- pływać

3-4 tydzień:

Octopus- ośmiornica                 swim forward- płynąć do przodu          turn around- obrócić się

Piosenki:

1.Piosenka ‘Don’t stop‘    (1-2 tydzień czerwca)

RUN, RUN, RUN

WITH YOUR EGG!

RUN, RUN,RUN

DON’T STOP

RUN, RUN, RUN

WITH YOUR EGG!

RUN, RUN,RUN

DON’T STOP

OH! Oh! Plop!

  1. Piosenka ” Octopus” (3-4 tydzień)

Octopus, octopus swim swim octopus x2

Swim up

Swim down

Swim forward

Turn around

Octopus, octopus swim swim octopus x2